Friday 28 June 2013

TAT NASI AYAM

Tat Nasi Ayam ni, adalah kedai makan feberet aku okeh! Tat Nasi Ayam aku ni, kalau tak silap ada banyak cawangan kan, kat Parit Buntaq ni pun ado!
tetapi, rasanya, kalau dekat cawangan lain, dia akan ada tambahan makanan kot, macam chiken chop, nasi goreng dan lain-lain.Tapi, kat Parit Buntaq ni, hanya ada nasi ayam, nasi ayam special pun just tambah nasi je, keotiau sup, bihun sup, mee sup, yum-yum!

telan ayaq liuq!

salah satu sebab aku suka makan kat sini adalah makanan dia terdiri dari yang cukup-cukup bajet, selalu makan keotiau sup ajo, nasi ayam pernah try, pun best juga!memang kedai wajib pergi kalau dompet macam bawang kan, asal buka je, rasa nak nages, sebab dalamnya kosong! *sob-sob

nampak dok, ayam dia tengah tergantung tu, berkilat sungguh kan! *maafkan la ahkak yer, sekarang musim jerebu, maka, pic pun sama jerebu, T.T

sekarang, mari kita sama-sama telan ayaq liuq tengok my feberet food!

             
                                 sambal kicap asing yer, so, ni pandangan sebelum di warnakan
                      
                                                             selepas diwarnakan

berpeluh-peluh wa habaq sama lu! sampai meleleh higus-higusan,
kadang-kadang sampai terkeluar bulu hidung bersama kaum kerabatnya, hahamboi! ohver kau jah!

kalau beli kuey tiaw kat pasar malam, dia punya sambal kicap, yaa ampun, rasa masam teramat, potong betul kan! ntah-ntah, sambal kicap migu lepas apa, just letak dalam peti ais je, aku tak suka okeh!

kalau beli kat kedai lain pulok, selalunya, lupa nak letak sambal kicap la bila bungkus, dah tension kena potong cili padi, , lagi-lagi aku tak suka!

so, kat tat nasi ayam ni je la, harapan aku untuk mencirit di pagi hari...

No comments:

Post a Comment