Saturday 16 November 2013

PRA U SMK PANGLIMA BUKIT GANTANG

tetiba pula teringat macam mana waktu mula-mula masuk form 6 ni, ehh aku tak suka ok masuk form 6 ni, dah la kecewa sebab tak dapat masuk unibersiti dengan kawan-kawan semuanya dah dapat tawaran masuk unibersiti, so, tak tension kau yah!

waktu orentasi dulu, aku datang hari pertama je, haha, tu pun sebab nak daftar kan sementara nak tunggu rayuan upu keluar, then, tak datang dah sampai la kawan aku sorang ni mesej cakap la yang kitorang dah pun masuk ke kelas, so, nak tak nak datang je la, tunjuk muka kan,

serius habaq hang! aku memang betul-betul tak suka tau! but, sampai bila hang nak tunggu benda yang tak jatuh-jatuh dari langit, so, teruskan la, aku ambil kos ekonomi pun, atas dasar cikgu kaunseling punya nasihat,

mula-mula study tu, ok je, tapi, bila lama-lama tension ooo, ekonomi la subjek paling aku tak suka sampai la dah nak habis exam pun, aku tak tau kenapa, bukannya tak pernah baca buku, siap hafal semua~ tetapi, tiap kali exam, mesti tak boleh buat, haih~ kalau dapat masuk unibersiti pun, subjek ekonomi la yang mula-mula aku tolak tepi ok.

but, dalam-banyak -banyak benda, paling-paling yang membuatkan aku rasa sangat best masuk form 6 ni, adalah sebab ukhwah antara kitorang, so close!



terutamanya budak-budak dalam kelas aku, diorang ni, memang happening gila!
cikgu-cikgu semua cakap, kelas form 6 yang paling bising adalah kelas kitorang, hahaha

aku tak sedih nak tinggalkan sekolah, tapi, aku sedih tinggalkan kawan-kawan aku,
walaupun, sesi perkenalan kitorang setahun setengah, but, inilah yang dinamakan persahabatan
sweet sangat~

DEAR 6 AS,

thanks sebab sudi terima aku dalam hidup korang, lepas ni, kita mungkin dah susah nak jumpa kan, nak gether-gether macam sebelum ni, but, percayala, muka korang semua tersimpan rapi je dalam hati aku sampai bila-bila, bulan 3 ni, result nak keluar, so, lagi la~ semua dah ada perjalanan hidup masing-masing, aku serahkan semuanya pada takdir, rezeki ALLAH itu, luas bukan? so, kita perlu mencari nya, jangan sekali-kali give up, mungkin ini semua dugaan ALLAH, nak lihat macam mana kita hidup dalam ujian, kalau asyik mengeluh, sampai bila nak rasa kejayaan tu,

aku rasa cara paling betul bila kita rasa susah, adalah mengadu pada ALLAH, yakinlah ALLAH bersamaku, ALLAH melindungiku, ALLAH memerhatikanku, 

i will miss all of  you~
jaga diri, jaga iman, jaga kesihatan...

ADIOSA! 





No comments:

Post a Comment